tirsdag 24. mai 2011

Ei loftstue er under oppseiling - her kommer del 1

I 2009 rev vi det lille utbygget som var på huset vårt, 
hvor vi hadde inngangsparti, toalett og bad. 
Dette var i aller høyeste grad klart til å bli revet,
 og vi erstattet det med et utbygg på nesten 40 kvadrat, 
som i dag inneholder yttergang, bad og vaskerom. 
I tillegg rommer det en gang inn til stua som er under oppussing, 
og et stort rom som skal bli soverommet vårt når vi føler at vi ikke lenger 
har behov for å sove i samme etasje som ungene.  

Der inne ligger blant annet en skyvedørsgarderobe 
og venter på å bli montert opp i innergangen, 
og gjett om jeg gleder meg til den har kommet opp. 
Jeg har ved flere anledninger, på randen til mas, ytret ønske om at gangen, 
og dermed garderobeskapet, skal stå ferdig før fødselen. 
Vi har cirka tre måneder på oss, så vi får se hva vi rekker. 
Før dette rommet står for tur, regner jeg med vi skal ferdigstille loftstua, 
og i dag tenkte jeg å legge ut litt bilder av hva som har skjedd der oppe.
Mens utbygget var under oppsetting trodde vi at rommet oppe i andre etasje 
kom til å bli så lite/ få så lav takhøyde at det bare kunne benyttes som bortsettloft. 
Gleden var derfor stor når det viste seg at vi fikk et stort rom der oppe 
som vi har blitt enige om å benytte til loftstue. 

Kasser for spotter er satt inn, og taket er lagt.

Skråen på begge sider skal brukes til lagring av juleesker osv.

Først kles de inn med trobord. 
Jeg var ganske glad for at det ikke var min 
oppgave å ligge oppi isolasjonen..

Nå er det også bord i skråen.

Vi har veldig god arbeidskraft i Arvingen.. =)

Nå gjenstår blant annet å legge bord i den andre skråen, 
kle disse inn og lage dører på utsida, samt å legge gulv.
Gulv har vi hatt liggende i over et år nå, 
og det blir stas å få se det lagt utover. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar