søndag 6. november 2011

Smijernsfunn!

Når en pusser opp og bygger hus
blir det en del skrot og rask 
som etter hvert må kastes. 
Derfor dro HM og Arvingen avgårde til dungen
for å tømme hengeren i går, 
og da han kom tilbake hadde han med seg 
noe veldig spennende i retur. 
Han kom inn og var veldig spent på min reaksjon. 
Jeg kikket ut vinduet, og der stod det noe helt fantastisk; 
en gammel benk lagd av tre og smijern. 

Jeg ble i ekstase! 
Det er en del som må gjøres på den før vi kan ta den i bruk 
(bl.a. har jeg allerede blitt lovet at svoger E
kan ta seg av sandblåsinga), 
men hvilket potensiale!

Tenk at noen bare hadde kastet denne fine benken!

Og tenk for et hell at HM kom like etter at
den hadde blitt lempet på dungen. 
Vi vet allerede hvor benken skal plasseres, 
og jeg gleder meg til sommeren kommer igjen, 
og den kan tas i bruk. 

Og før noen av dere, 
la oss ta svoger KK som et helt tilfeldig eksempel,
bestemmer seg for å kommentere
at det nok er en støypjernsbenk vi har fått kloa i,
vil jeg bare presisere at jeg syns
 en smijernsbenk høres mer koselig ut..
(",)

2 kommentarer: