fredag 9. mars 2012

Bilder fra loftstua!

Ferdig loftstue er digg!
Skinnende, nytt og fint. Ryddig og rent. Når vi så var nødt til å sette inn to gamle, røde reclinere og en sovesofa fra 1967 (samt en tv-benk som bord)  var det med litt delte følelser. 

Så da ble det endelig sofakjøp..!

Den nye sofaen testes ut. 
Det tok vel et par minutter, 
og så var alle putene på gulvet..

Tv-benken måtte vike,
og dermed var vi uten bord.

To sjeselonger, en kort og en lang.

Men, vi manglet altså bord.
Hva gjør de som bor ute på landet da?
Jo, de henter pc`en og sjekker Finn.no.
Hva finner de der?
Et stilig bord bare fem minutter unna.
Ment to be?

Sofakroken by night. 

Også på kvelden, men etter litt knoting på kameraet.
Bordet er noen og 40 år, lagd i teak, 
og dekorert med romerske jegere på kobberplata.

Benk alternativ 1.

Benk alternativ 2.
Hvem likte du best?

Tror det blir som det er nå, altså som på det siste bildet.
Muligens uten det hvite teppet.

Jeg valgte å flytte aviskurven hit.

Sovesofaen ble altså værende,
og til tross for skepsis ble det ikke spesielt trangt heller.
Ekstra soveplass kommer nok godt med.



Loftstua skal feires med vin i kveld, 
jeg gleder meg!

***
Ønsker deg ei riktig fin helg!

7 kommentarer:

  1. Hei hei. Så flott loft stue, og så god plass du har!
    Tusen takk for en hilsen på bloggen min, det var kjempehyggelig!
    Jeg ville nok gått for alt 2 jeg også, selv om det var kjempefint det hvite pleddet også. :)
    Jeg må kikke litt mer rundt på bloggen din, og finne litt inspirasjon. Vi holder på å pusse opp vår loftstue nå, og skal ha sovesofa der, så fikk litt ideer av deg her. :)
    Ha en flott helg.

    SvarSlett
  2. Takk skal du ha, så hyggelig at du syns det! Noe av det beste med loftstua er bortsettplassen vi har langs begge langveggene...i denne prosessen har vi virkelig manglet oppbevaring, så det tok ikke lang tid før plassen var fylt :)

    SvarSlett
  3. Tusen takk! Så synd dere ikke kunne innvie den med oss i går - men vi tar det igjen :)

    SvarSlett
  4. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  5. Takk for besøk på bloggen min!
    Gleder meg til vi en gang får hus! Stor sofa!! Liker!
    Den var fine!! :-)
    Har en liten giveaway på gang om du vil delta.. :-)

    SvarSlett
  6. Oj, var blitt kjempekoselig på loftstua. Jeg savner virkelig et loft hjemme hos oss. En av mine kriterier for huset jeg skulle kjøpe, men som jeg bare måtte vike bort i fra.grr..
    Syns det siste alternativet var best:)

    SvarSlett