tirsdag 13. mars 2012

Bordkledning før og etter

Bildeserie fra bordkledning av gammelhusets nordside,  jeg syns det er så kult å se framgangen!

Her ser dere tømmerveggene ganske godt, det er veldig fint håndtverk og mange skulle nok sett at vi ikke kledde inn tømmeret. 

Isolasjon og vindsperre er en viktig del av å ivareta husets fasade, selv om tømmerveggene isolerer veldig godt i seg selv.

Ferdiggrunnet, liggende bordkledning. Vi har brukt Drygolin extrem i fargen lys antikk.

Morsomt med slike bildeserier. 

Ha en fin dag!

12 kommentarer:

  1. Det er bra det er flere som meg - man må unne seg noen avbrekk uten å få dårlig samvittighet. Jeg er ganske dårlig på det enda :P

    Jøsses, skal si det var forandring på huset!

    Klem

    SvarSlett
  2. Hei:) Virkelig store prosjekter på gang! Det blir moro å følge med hvordan det blir til slutt. Har lagt meg som følger ;) Kommer fra Bodø jeg også, men bor nå i Tønsberg. Klem fra Anita

    SvarSlett
  3. Her er det stadig små og store prosjekter, ja! Jeg kommer egentlig fra Beiarn, men etter 13 år er Bodø også hjemmet mitt :) Du er hjertelig velkommen til å følge prosjektet vårt, det er så koselig :)

    SvarSlett
  4. Oi, så flott fremgang. :)
    Det er en kjempejobb dere gjør. :)

    SvarSlett
  5. Heihei! Så artig og oppdage andre bloggere i samme område:)
    Vi har pusset opp en god del, men dere har virkelig gjort en hel masse. Også med småttiser i tillegg! Imponerende!!
    Gleder meg til å følge med videre! Digger innlegg som dette, før underveis og etter:)
    Ha en super dag!
    Klemklem, Fruen i Nord:)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  7. Tusen takk skal dere ha! Mye er gjort, ja, og mye gjenstår, men nettopp pga småttisene tar vi det i vårt tempo og forsøker å kose oss innimellom slagene også :) Nå er det viktigste prosjektet f.eks å få ferdig hagla i tre som Arvingen skal få ;o)

    SvarSlett
  8. Heisann! =)

    Tusen takk for fine ord på bloggen min!
    Eg ser du har eit LITT større prosjekt på gong enn meg, men eg kjenne meg alikevel igjen. :) La meg til som følger, og ser fram til å følge deg vidare i din renovering. =)

    Tusen takk for titten,god helg og velkommen igjen! =)

    Hilsen Bente

    SvarSlett
  9. Ingenting er som skikkelige tømmerhus, solide og ekte :-)
    Jeg er også stolt eier av et slikt :-)
    Ønsker deg en fin helg, Anita

    SvarSlett
  10. Wowh, så fint det blir, og ikke minst varmt og godt med både tømmervegger og isolasjon etc. Ser veldig fint ut! Gøy når det går fremover. Ha en finifn helg!

    SvarSlett
  11. Takk for mange hyggelige kommentarer! :) Er veldig koselig med nye følgere, så bare heng på - her kommer det til å skje mye framover, og bilderedigeringa mi begynner å komme på plass....... ;p Skal legge bak øret at dere liker før-etter bilder, og forsøke å få til flere sånne innlegg :)

    SvarSlett