onsdag 7. mars 2012

På skattejakt i kjelleren

Skattejakt er spennende, 
og slett ikke forbeholdt bare de minste i familien! 
Her er noe av det jeg fant på min runde nede i kjelleren: 

 Bakerst, nederst, innerst.. :)

Lurer på hva dette trauet har blitt brukt til i sin tid. 
Noen forslag?

Høvleri og høvlera..kanskje dette kan bli fine pyntegjenstander.

Målebånd og steketakke.

Antakelig for krumkaker?
Jeg tenker at begge deler skal opp på hylla 
som jeg planlegger for spisestua.

Syns det er spennende å tenke på hvordan disse tingene
har blitt brukt for mange, mange år siden,
og på hvordan hverdagen så ut på den tiden.
Jeg skulle ønske de kunne snakke! :)

3 kommentarer:

  1. Så moro da!! :D jeg har selv startet skattejakten her på stabburet vårt, men har enda mye plass å ta av :) Det er så gøy å finne slike gamle ting, og gi dem nytt liv :)

    SvarSlett
  2. Så spennende med skattejakt særlig når ein finner noke gammalt,kjekkt å ha noko med historie og sjarm i:)
    Ha ein forsatt fin dag!

    SvarSlett
  3. Her var mye skrap og lite skatter, men desto mer glede over det som faktisk er gagn i.. :)

    SvarSlett