lørdag 3. mars 2012

Tilbygget settes opp: isolasjon og romdeling

Med bordkledning på plass på forrige oppdatering, 
er det på tide å vise bilder fra innsiden av tilbygget. 
Den jobben ble påbegynt senhøsten 2009, 
og at vi nå har innredet tre og et halvt rom her inne.

Inngangen med vår midlertidige dør.
Til venstre på bildet har vi nå vaskerom.

Vaskerommets spede begynnelse. 
Det store, hvite vinduet ble etter hvert brukt aktivt
i byggeprosessen vår, men det skal jeg fortelle om senere.

Til høyre for inngangspartiet, det som nå er badet vårt.
Dere som så innlegget jeg postet nylig er kanskje enig i at 
det har skjedd litt siden dette bildet ble tatt? 

Isolasjon. 

Et velkjent materiale for alle 
som renoverer eller bygger nytt.
Jeg klarer ikke se sånne bilder uten å tenke "det kløøør"
selv om jeg er bortskjemt hva angår håndteringen.
HM er uten tvil den som oftest tar seg av sånt,
men jeg husker da jeg stod her inne med
en diger sabel av en gammel kniv,
og skar bort hull i isolasjonen i taket,
for å få plass til kasser til spottene.. :)

"Oppå her får vi vel sikkert mest bare bortsettplass".

Bli med opp og sjekk ut?

Tja. Her blir jo faktisk ganske god plass?

Da må vi stæsje litt med vinduer.


Det blir absolutt mer plass enn bare bortsettloft!

Ganske stor prisforskjell på vindu 
når en går fra firkant til trekant,
men vi vurderte det som nødvendig, 
og angrer ikke. 

Det er stadig slike vurderinger å ta.
"Jeg har mest lyst på den, men den er dyrere"..
Jeg føler i grunn at vi har funnet en grei balanse der,
noen ganger unner vi oss det vi virkelig vil ha,
mens andre ganger tenker vi at billigste
løsning er mer enn bra nok.

Kompassrosa i yttergangen er også et sånt eksempel.
Den var ikke akkurat det rimeligste alternativet,
men vi falt pladask for den,
og heller ikke der angrer vi på valget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar