torsdag 18. oktober 2012

Skohyllesystem i gangen

Da har vi endelig fått drømmen av ei skohylle montert opp, og et overraskende langt kapittel er nesten over. Jeg har lenge grublet på hva slags løsning vi skulle gå for, men etter hvert som vi har vokst i antall familiemedlemmer har behovet for skoplass blitt mer og mer påtrengende.  Det overrasker meg stadig hvor mange skopar vi faktisk bruker, og da er det sko vi bruker regelmessig, ikke jålesko.

Jeg fikk inspirasjon fra bloggen til Ingeborg, og det er jeg evig takknemlig for. Den enkle planen min med skobenk og hattehylle har nemlig blitt erstattet av et skikkelig reolsystem. HM ble nok litt overveldet da han fikk se plantegninga mi, men var likevel ikke så vanskelig å "få på trua"  når anledningen endelig bød seg innimella jaktøktene hans.

Hobbyplank er hentet og vi er i gang!

Litt kornete, kanskje, men det får tåles. 

Jeg beiset halvparten i går, og tok resten i dag.
Vi har brukt Lady interiørbeis, farge Drivved.

Under her er det 50 cm, 
akkurat plass til de enorme støvlene til HM
(og mine støvletter..)!

Rommet til venstre er 50 cm bredt og 160 høyt.
Der skal vi få opp knagger og kroker til klær.
På toppen er det 28 cm med plass til kurver.
Hyllene til høyre rommer minst 24 par voksne sko!
Jeg er nesten misunnelig på meg selv, altså.
Det skal bli så deilig å slippe
å brøyte seg inn mellom alle skoene
som vanligvis står strødd..

TA-TAA!
Velkommen på besøk!

Jeg er strålende fornøyd.
Hyllene kan tas ut og gjør renhold enklere.
Tenk det, plass til minst 24 par sko 
i den bittelille yttergangen vår!

:)

2 kommentarer:

  1. Liker liker liker!! Sko er et evig problem ja:)
    Vi har mindre gang og oppbevaringsmulighet her hos oss, så det er om å gjøre å klekke ut de beste ideene;)
    Vi er i avslutningsfasen på stue/gang prosjektet vårt, gleder meg til å bli ferdig;) spørs om jeg ikke må mote meg opp til et ordentlig blogginnlegg;)
    Klemklem, Fruen i nord

    SvarSlett
  2. Så bra det vart med hyllesystemet. Genialt med knaggplass og da, det va nåkkå vi sku ha hatt, men vi har en jævla stor gang innafor lillegangen, så kleian får heng der de. Bærre lekkert :)
    steike dokk e døktig med matstellet. Vi har også fått nåkka inngranskauen med elgkjøtt som no ligg i frysern. Kanskje vi ska prøv å lag rull av det te kjøttet vi får neste år?? Lurt :) Får du bære "nyt" (om det går an å nyt med bekkenløsning) siste del av svangerskapet før det braka laus :)

    SvarSlett