fredag 8. mars 2013

Nydelig, gammel symaskin

Dette innlegget har jeg gledet meg til å vise dere! Jeg falt pladask første gang jeg så bildet, og kjenner at jeg er regelrett misunnelig på eierne. Jeg har ei barndomsvenninne som bor alt for langt unna. Heldigvis har vi internett, og her om dagen la hun ut et utrolig kult bilde av et nykjøpt loppisfunn,  og freidig som jeg er spurte jeg rett og slettom hun kunne tenkt seg til å gjesteblogge. 

Det er en Gritzner symaskin,
som kan slås sammen.





Symaskinen er drevet ved hjelp av fotpedal,
og har skuff for sytråd og andre saker.

Den kom med bruksanvisning på tysk,
er merket med "3z4225",
og fungerer visstnok fortsatt.



Den ble kjøpt på loppemarked i Stavanger
holdt av KFUK/KFUM,
hvor de også kjøpte blomstervasen
som tulipanene står i.

Vakkert, eller hva?

Her kunne jeg veldig gjerne blitt sittende, med ei god bok og et glass rødvin (men med drikkebrikke under, naturligvis). Tenk å få eie noe så flott! Og attpåtil ha betalt så lite for den at man i følge eieren nesten skammer seg litt når man tar den med hjem. Tenk hva den saken har opplevd? Hvem som ha brukt den, hva slags unger som har løpt rundt i klærne den har lagd? Fantastisk.

Ønsker dere alle ei riktig fin helg,
og tusen hjertelig takk til Ingvild og Terje
som lot meg få lov til å dele disse bildene! 

12 kommentarer:

  1. Hihi så artig at du og har symaskininnlegg idag,det er noko spesielt med desse gamle symaskinene,så herlige plass den står og:)stilig med slik pedal under:)

    Ønsker deg ei godhelg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Herlig!!:-) litt av et funn:-)og du som gjerne skal på skattejakt i somm er:-) gøy:-)!!kan godt bli vant til det:-) hehe.håper du har en flott kveld:-) gode klemmer fra meg:-)

    SvarSlett
  3. Ja, jeg skulle gjerne hatt en sånn stående i stua vår også. Eller. Om et par år kunne jeg kanskje turt å la noe sånt stå framme..foreløpig holder det å prøve å ha duk på sofabordet... ;)

    SvarSlett
  4. Når jeg såg denne kom jeg på at jeg har en gammel symaskin stående. Ikke med bord da vel og merke...hehe Kjekt du liker bloggen min og tusen takk for kommetnar.

    SvarSlett
  5. Rett og slett vakker:) Foreldrene mine har ei slik og etter å ha hatt den stående på stua i mange år har de nå satt den bort. Kanskje jeg skal driste meg til å spørre om det er lov å låne;)

    Nattaklem til deg,
    og fortsatt fin helg:)

    SvarSlett
  6. Hei og god morgen
    Tusen takk for kjekk kommentar på bloggen :) Jeg elsker slike gamle ting og har selv en singer maskin. Denne her var utrolig flott. Fikst med bordet. Slikt skulle fulgt med min, for jeg finner liksom aldri noen steder som den passer helt inn( den tar jo ganske stor plass)

    Jeg ønsker deg en vakker søndag. Klem fra Elin:)

    SvarSlett
  7. Så koselig at du ville legge deg til som følger hos meg, det setter jeg stor pris på:) Og det er jo alltid gøy å kikke innom nye blogger:)

    Ønsker deg en fin søndag,
    klem Jennufer

    SvarSlett
  8. SÅ KOSELIGE BILDER
    HERLIGT MED DISSE SYMASKINENE
    KOSELIG BLOGG
    NYT DAGEN
    KLEM ELI:)

    SvarSlett
  9. Tusen takk for de fine komentarene inne hos meg!
    Min farmor Mella har oggså en slik gammel symaskin stående på loftet, de er nydelige:)
    Serviettene som du spurte etter er fra Ferm living:)

    SvarSlett
  10. Jeg blir så glad av de hyggelige kommentarene inne hos meg :)

    Det er så stilig med slike gamle symaskiner, mamma har også en. Stort pluss at det er mulig å "senke" den ned i bordet :) Herlig med en egen bibliotekkrok - det drømmer jeg også om!

    Klem

    SvarSlett
  11. Så fin symaskin. Skjønner godt at du ville vise fram denne, selv om den ikke er din ;)
    Tusen takk for hyggelig kommentar hos meg, og velkommen som følger.
    Jeg legger meg til som følger her også.
    Ha en fin ny uke.
    Klem

    SvarSlett
  12. Superfin symaskin og så artig den er komplett og brukandes:)
    En fin krok til rødvinsnipping dette ja:)
    Ha en fin dag, her snør det jammen meg igjen:) jeg vil ha VÅR jeg nå:)
    Trine:)

    SvarSlett