torsdag 18. april 2013

Sittebenk på kjøkkenet

Det nærmer seg helg, og hva er vel bedre enn å vise fram litt bilder fra kjøkkenet vårt? Da vi begynte renoveringsprosessen var det med et veldig lite, eldgammelt og ikke minst mørkt kjøkken. Jeg satt på timesvis og tegnet plantegninger, grublet og funderte. Det ble noen runder med sammenkrøllet papir og nye forsøk på tegnebrettet. Det er jeg uansett veldig glad for, for vi er strålende fornøyd med resultatet vi endte opp med, som blant annet innebar å bytte kjøkkenets plassering. 

Her er noen bilder fra sittebenken på kjøkkenet vårt. Jeg elsker den. Angrer ikke et sekund på at vi valgte å forlenge kjøkkenet til en fullstendig U-form ved hjelp av to overskap til kjøl/frys som ble ombygd til skuffer. Jeg elsker å sitte der, ungene elsker å stå der når vi lager mat (og hele familien elsker å bruke den til å plassere alt mulig vi ikke vet hvor ellers vi skal legge)... 

Jeg er ikke særlig god på interiør og styling...eller fotografering for den saks skyld. Men jeg forsøker. Og øver meg. Det er derfor dere nå får se to forskjellige uttrykk av sittebenken. 

Orkideen fikk vi da Mini ble født, 
og bildene er malt av undertegnede.

Sprudlevannet er dessverre alkoholfritt..
Begynner den eviggravide/-ammende
å få en smule abstinenser...? :)

Jeg er virkelig glad i denne benken.

Ønsker alle som er innom ei riktig fin helg!

14 kommentarer:

  1. Kjempe fin benk;-)
    Ja det pleier som regel og ende godt etter litt frem og tilbake planlegging;-) ser jo det her;-)
    Skjønner godt at den er populær for alle medlemmer av familien;-) når det kommer til interiør, så sier jeg; hva er bra og hva er dårlig? Det er bra så lenge du liker det;-) hva andre mener burde ikke bety noe. Jeg mener at alle har det fint på sin måte, og jeg synes du er flink. Jeg liker din type interiør jeg:-):-) så da vet du det;-)
    Ønsker deg en fin kveld videre;-)
    Klem fra Linn

    SvarSlett
  2. Kjempe fint :) Kan absolutt tro den er fin for både små og store :)
    Kjenner i allefall til det med å ha med unger på matlaging ;)
    Ønsker meg en slik jeg også, når vi skal bestemme alt selv :)
    Ha en flott kveld!
    Klem

    SvarSlett
  3. kjempe flott,og finfin benk,har alltid ønsket meg en slik benk ,og det er ikke nødvendigvis på kjøkkenet den bør være.
    flotte bilder du har malt.og takk for hyggelig kommentar inne hos meg,ja det er herlig med stor og god plass,ha en strålende helg,klem hege

    SvarSlett
  4. Ååå heldige du er som har så fin benk:))kjøkkenet ditt er kjempefint!
    Veit du at alle har sin stil og det ein liker og synest du har det koselig eg,ser eg har forandra masse og skifta veldig stil kontra før,me utvikler oss heile tida men skjønner det med å være flink på interiør,ofte sitter eg og ser bilder og tenker kor utrulig masse dyktige folk det er,så masse flott men ser at dei har masse penger og!
    Men det viktigste er å ha ein heim ein trivst i:)

    God klem fra Lillian

    SvarSlett
  5. Å så koseligt <3 for ein drøm å sitte der og kikke ut vinduet:))
    God natt:))

    SvarSlett
  6. Det er hergli og så koselig med en slik sittebenk. Forstår du er glad i den.

    Ha en riktig fin helg!

    SvarSlett
  7. Takk for tipset om gips og lakk...har ikke hørt om en sånn løsning før. Så fin benken din ble. Koselig å sitte der med kaffekopp og lesestoff tenker jeg =)

    SvarSlett
  8. Tusen takk for så mange fine tilbakemeldinger! Det er så hyggelig å lese :)

    SvarSlett
  9. Så nydelig med blå orkidè, viste ikke at det fantes engang jeg! :)
    Koselig plass! :)

    SvarSlett
  10. Kjempefin sittebenk :)
    Sånn har vi tegnet inn på vårt kjøkken også!
    Godt å høre at det er en populær plass ;)
    Takk for fine ord hos meg, gleder meg!
    Ha en flott uke videre!
    Klem Mirjam

    SvarSlett
  11. Hei
    Fin sittebenk, så deilig det må være å ha en slik plass foran vinduet!!
    Kjøkkenet ditt ser flott ut.

    Takk for fine ord hos meg
    God klem Tonje

    SvarSlett
  12. Så koselig å ha en benk til avslapning ..
    Ønsker deg en fin kveld.

    SvarSlett
  13. Har så lyst på en slik benk jeg også, men det får bli når vi får nytt hus:0): Her er det ikke plass.

    Klem

    SvarSlett
  14. Heisann!
    Jeg trenger mailadr din, så jeg får adressen din så jeg får vidersendt den til Coop. Du vant konkurransen på bloggen min!
    Gratulerer, og takk for at du er så aktiv til å kommentere på bloggen, det setter jeg pris på! :-)

    SvarSlett