søndag 2. juni 2013

Garasjeprosjektet er påbegynt

Jippi! Nå er garasjedrømmen vår endelig i gang, det er på sommeren det skjer! Vi har hatt så utrolig fantastiske dager her i nord, og etter at eksamen var gjennomført hadde vi faktisk noen timer i løpet av dagen hvor vi ikke gjorde noe annet enn å være sammen som familie, og kose oss i hagen med nydelig vær. Da er livet herlig! Nok om det, i dag var det bilder fra garasjeprosjektet jeg skulle vise fram:

Her ser dere tomta som ble sprengt ut og klargjort for snart to år siden. Lekestativet som kom opp i vår skimtes i bakgrunnen - en fin plass å leke særlig når en er alene med alle tre. 

Dette bildet viser bedre størrelsen - god plass til dobbelgarasjen vår, gjett om jeg gleder meg!

Til vanlig er jeg veldig glad i naboene våre. De er en vesentlig del av årsaken til at vi trives så godt her vi bor. Det har f.eks hendt flere ganger at vi griller sammen, at fruen i huset kommer innom med blomster bare fordi vi er de vi er, at vi får fiskeforsyning på døra eller at ungene er bortom og koser seg. På dager som i går, er jeg spesielt glad i naboene våre. Særlig han som er forskalingssnekker, og som kommer og hjelper til sånn at arbeidet går som en lek. 

Her måtte de måle opp avstanden fra huset sånn at garasjen kommer på linje med boligen. Det tenker vi blir finest iom de to bygningene står så nært og begge vendt mot veien. Og om du stusser litt på den hvite bøtta som står under baderomsvinduet vårt, kan jeg bare - med passende mengde flauhet - innrømme at det er vårt svært avanserte bleiebøttesystem... Vi har stellebordet vårt stående under vinduet. og da er det mildt sagt genialt å bare åpne opp og slenge ut, rett i bøtta. Det blir ikke enklere. Så får det heller være med estetikken. Vi bor jo heldigvis på landet, og da er slike innretninger helt i henhold. 

Jeg gikk inn for å bysse på Mini, og for å legge sammen en maskin med klesvask (min nye yndlingshobby..), og da jeg kikket ut vinduet igjen hadde denne rammen plutselig kommet opp. 

Forskalingslemmer er smarte saker, 
har jeg skjønt.

Dertil egnet arbeidssko på en varm sommerdag. 

Jeg er dog ikke riktig sikker på hva HMS-reglementet sier til valg av fottøy. Jeg mistenker at det ikke akkurat er vernetå på disse snerte sakene, men som dere kan se er disse gutta tøffe, og godt vant til en solid trøkk innimellom. 

Lemmene festes med plank, 
og støttes opp på sidene for 
ikke å falle sønder og sammen. 

Som vanlig er vi svært godt bemannet.

Vi er uten tvil verdens heldigste.. :)

I dag har HM holdt på med avretting ved hjelp av hovedsaklig singel. Det var en høydeforskjell på tjue cm fra høyeste til laveste punkt, så da måtte det utjevnes før betongbilen ankommer sånn at det går med minst mulig betong. Etter at ungene var lagt bidro jeg på sjarmøretappen (innsatsen jeg gjorde i god tro med Mini i bæresele var visstnok verken ønskelig eller særlig bra utført, så den teller antakeligvis ikke), og vi var litt av et team der vi stod med hhv krafse og spade. Det ble veldig bra, og nå er det i følge den proffe lasermåleren vi fikk låne av supernaboen bare to cm som skiller høyeste og laveste punkt. Det kan tåles. 

Oppdatering kommer! I mellomtiden ønsker jeg dere alle sammen ei riktig fin uke! :)

4 kommentarer:

  1. Hihi herlig innlegg:)blir så flott med garasje,og gode naboer er supert❤
    Fin ny veke til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  2. Takk! Ja, vi gleder oss stort :) :)

    SvarSlett
  3. Hehe, morsomt skrevet :)
    Gode naboer er gull verdt!
    lykke til videre med garasjen :)
    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  4. Takk og takk, ja, naboene er vi heldige med :) :)

    SvarSlett