onsdag 23. oktober 2013

Sinnasnekker`n neste?

Ja, hadde ikke det vært noe, tro? 
Med mine mørke ringer under øynene etter fire år med alt for lite søvn kunne jeg sendt inn et tårevått videoklipp til den godeste Sinna-Otto. Pent dantert med tre gutter kravlende over meg mens de lekte med isolasjonen som enda ikke har kommet på plass oppe på kaldloftet. Det ville garantert gitt oss et kamerateam på døra etterpå. De har jo tross alt vært så langt nord som til Tysfjord, så geografisk beliggenhet burde ikke være noe hinder. Hadde jeg filmet litt av det som ikke er ferdigstilt enda, eller lagt med et bilde av mannen som i skrivende stund ligger på sofaen og spiller på PS3`en er jeg sikker på at Otto ville kommet ridende som en ridder i skinnende rustning (artic truck`en hans slår en hvilken som helst hest, spør du meg). 

Jeg kunne alltids ha skrevet om statusen her på huset, vist fram noen bilder av møblementet vårt. Kaos er det til gangs. Jeg har hatt lite tid, lyst eller penger til å gjøre noe når det kommer til interiør. Og i hvert fall ikke nå som bemanningen har vært redusert med 50 %. And, lets be honest, det er den verneverdige mannen som står for det aller meste av oppussingsprosjekter her hjemme. Jeg bare passer på å skryte av ham underveis, og blogge litt om det som skjer etterpå. Det er min hovedjobb. Sånn sett glir vi jo fint inn i et hvilket som helst Sinnasnekker`n-program. Hva tror dere, er dette potensiell tv-underholdning? 

Ja. La oss vise fram litt av herligheten. Her ser dere en vegg som ble malt, for så å lide under at malingsspannet ble tomt. Vi sluttet å bruke dette rommet til noe annet enn lagring/midlertidig kontor/klesskap, så det har ikke blitt gjort noe mer etter at malinga var oppbrukt.

Listverk som heller ikke ble malt den gangen jeg, med stor kul på magen, fikk litt redebyggeroverdose over meg og gjøv løs på stua med en aldri så liten minioppussing. Vi skal ikke pusse opp stua enda (og har faktisk ikke gått i den fella at vi har revet alt som ikke er på stell enda..), men da jeg satt og kikket på den salige blandinga av bondeblått, oransjerødt og masse gulnet treverk var jeg nødt til å svinge malekosten. Har ikke angret, men har innsett at jeg kunne spandert enda litt mer maling. 

Dette bildet ville sannsynligvis fått Sinnasnekker`n til å sett rødt, han ville kjeftet oss huden full.. Det hjelper vel ikke særlig med de kule putene fra Black Design..?

Jepp. Kabler rullet opp og hengt vekk fra de tre piratene våre. Vakker utsikt fra frokostbordet inne på spisestua, eller hva? 

Snille mellombror har forsøkt å dekorere over skavankene våre..

Jadda. Hva er vel et oppussingsprosjekt uten plast?? 

Plast og ledninger i salig forening. Er du ikke fryktelig misunnelig på hjemmet vårt nå?

Blogginnlegget er inspirert av den siste tids Bak Fasaden-fokus. Det er morsomt nok i liten grad, for all del, men jeg nå en gang der at jeg er oppriktig glad det fortsatt fins interiørbloggere der ute som kan inspirere og glede. Noe av det koseligste som fins er å klikke seg inn i noen andres hjem og drømme seg bort til bilder av rene himmelriker. Speilblanke kjøkkenvasker, vinduer uten klissete leverposteiflekker, duker som tydeligvis får ligge i fred på bordet. At noen opplever disse henrivende interiørbloggene som nedbrytende skryt får så være, jeg er stor tilhenger av Foran Fasaden-bilder på nett. 

Misforstå meg rett - det er fint at vi kan være ærlige en gang i blant, og det er fint at de som føler seg mislykket som følge av at alle andre tilsynelatende er så perfekte får seg en aldri så liten oppvåkning, men som dere ser så har jeg mer enn nok kaos og ufliddhet her hjemme til at jeg trenger å lese om det så mange andre steder. Er vi virkelig så usikre på oss selv at vi lar naboens glansfulle statusoppdateringer trykke oss ned i gjørma? Det syns jeg er litt betenkelig. 

Så får vi bare inderlig håpe ingen gjør alvor av spøken min og sender dette inn som påmelding til Sinnasnekker`n. Jeg mener, det hadde unektelig vært fint med et ferdigoppusset hjem, eller en garasje å sette de fjorten ulike barnevognene våre inn i nå som vinteren står for tur på nytt igjen - vi har tross alt bodd i dette tidvise kaoset i noen år nå, men enda er jeg ikke der at jeg vurderer å brette hele elendigheta fram for vårt langdstrakte land i beste sendetid. Det holder med litt fjasing her på bloggen. 

2 kommentarer:

  1. Takk<3
    Har muligens ikke opprullet ledninger og plastikk, men plenty andre burde burde gjøre prosjekter!! Har faktisk kjøpt inn et stoooort spann maling idag, og skal gyve på prosjekt male ferdig stua!
    Tror oss som har "brukte" hus stort sett har halvferdige prosjekter rundt omkring, noen mer synlige enn andre ;)
    Ha en fin kveld:)
    Klem

    SvarSlett
  2. ser kjent ut... heldigvis går det framover i rykk og napp, og vi har faktisk (snart) kommet oss rundt huset (etter å ha eid det i nesten 8 år...) men det mangler fortsatt lister på lett synlige plasser, pipa mitt i "allrommet" er ikke pusset ferdig, og det dukker stadig opp nye prosjekter.
    -Og jeg blir misunnelige på alle med fine kataloghjem, men du har rett i at det er jo gøy å se alle de fine interiørene også, man blir litt inspirert! Sjøl om man føler seg litt mer normal når folk viser fram noe av det som skjuler seg bak fasaden.

    SvarSlett